| 0 Respons Terbuka ]

Kisah 1
Mahu sahaja saya namakan tajuk artikel ini sebagai "Soalan Yang Paling Pandai Pernah Dikemukakan". Namun, untuk tidak melanggari hukum penamaan yang sangat ntah apa-apa rekaan saya sendiri, maka nama Hidup Tak Selalunya Indah itu harus juga diletak.

Kadang-kadang, di dalam hidup ini, anda tidak boleh menganggap yang orang lain akan berfikiran seperti anda kerna lain persekitarannya, lainlah pemikirannya. Berfikir merupakan satu aktiviti yang dijalankan oleh sistem neurologi dengan bantuan sensa-sensa yang dapat dipengaruhi persekitaran.
Berikut merupakan kisah benar 5 orang jejaka Melayu asli yang langsung tidak bersalah akan apa yang difikirkannya.

Lokasi: Pesisir pantai Aqaba, Jordan.

Latar Masa: Sekitar pukul 2.00 pagi.

5 orang jejaka yang enggan saya nyatakan taraf kekacakan dan kedunguan mereka bersiar-siar di tepi pantai dan bersembang-sembang. Menikmati alam sekitar. Maklumlah, mereka ini pejuang hak alam sekitar. [Saya harapkan]. Mencuba cara bergambar yang aneh.

Sedang leka berjalan.

"Wowo..oih tengok tuh, unta"

Semua terkejut. Kaget. Ceria. Gembira. Pertama kali melihat unta berdiri tidak jauh dari mereka. Tiba-tiba, ada objek yang panjang dan besar terangkat dari tanah di balik pokok-pokok.

"Arghhh, ape tuh?"

Cisseeyy, mungkin awek unta pertama tadi kot, membuatkan kumpulan lelaki muda itu terkejut. Semua cuak. Gabra. Gara-gara serangan jantung oleh unta sang awek kot tadi.

"Jom ambil gambar"

"Errr, tapikan, unta tuh tak serang kita ker kalau kena flash?"

Jangan salahkan sang bertanya itu kerna di Malaysia tidak ada unta.





p/s:kisah penuh akan diupdate di http://harizibnzarir2.blogspot.com

0 Respons Terbuka

Post a Comment