| 3 Respons Terbuka ]

Seingat aku [post yang bersifat lebih peribadi akan menggunakan kata ganti nama pertama sebagai; "aku"], selama aku menulis blog, setahun lebih, jarang-jarang aku tulis sesuatu yang bersifat peribadi. Memang ada, tapi, kan aku kata jarang? Itu pun masa bodoh-bodoh dulu mula-mula tulis blog. Serius segan.


Kadang-kadang bila aku tengok balik, aku rasa, bapak ah, otak apalah aku pakai masa tulis tu. Itupun, tak pernah pula aku tulis, hari ini, aku rasa apa, marah sama pokok kah pakai baju warna pink kah ataupun makan roti goreng hangit tak cukup kacang. Tak ada. Memanglah. Sebab tak pernah. Tapi, yang seangkatan dengannya pun aku tak akan sebar sama engkau orang. Peribadi, peribadilah kan? Buat apa bagi engkau orang tahu. Aku bukanlah Ella atau Mawi, untuk kau orang tahu bila nak kahwin. Tak pun, berapa hantaran kahwin aku. Ha, memang, sebab aku pun tak nak kahwin lagi. Tapi, aku harap engkau orang yang tahu membaca ni, tahulah juga berfikir. Sekian.


Peribadi pun aku tak cerita, aku suka makan nasi apa pun jauh sekali, lagikan pula mimpi. Ha, ini cerita panas punyalah. Eksklusif. Melodi pun tak kan dapat korek berita ni. Serius. Ini, aku punya mimpi, tahu. Eh, sebelum itu, mahu aku pesan, tak payah fikir pelik-pelik. Tak baik. Budak surau kata, dapat dosa, kan? Ah, aku pun, kata macam tu juga.


Ini mimpi aku semalam. Dan malam sebelumnya. Dah dua malam berturut-turut, aku mimpi, aku main dengan kamera. Aku tangkap gambar sana. Tangkap gambar sini. Serius. Tak tipu punya. Tak tahulah malam ini mimpi lagi atau tidak. Harapnyalah. Tapi, sayang, mungkin aku dalam alam mimpi agak kurang pandai agaknya. Sampaikan aku alam sebenar tak dapat nak kesan, itu kamera model dan jenama apa aku pakai. Herm. Sakit aku akan kamera meninggi agaknya. Entahlah. Ada orang nak bagi hadiah aku kamera, atau apa, ya? Atau itu alamat suruh aku beli DSLR cepat-cepat? Ataupun, aku bakal menjatuhkan legasi Saiful Nang.[Ceh, menipu. Ini tak boleh pakai, kot. Poyo sangatlah untuk dipercayai.]

Aku tak faham mengapa. Kamu boleh tolong aku, tak?
Eh, atau itu tandanya kamu akan bagi aku Nikon D90 sebiji? Oh, terima kasih.

Nama Saya SAMSUNG L100. Awak?
Inilah awek aku. Eh, kamera itu. Kamera pertama aku. Bukan si tidur itu. Ops, sori Dayat. Tak sengaja. Awekku Samsung L100 yang bakal berganti dengan kamera baru [edit ayat ni. ada yang tak paham <-aQila]. InsyaAllah. [Ini kali pertama L100 tangkap gambarnya sendiri. Ah, bukan kau orang saja boleh tangkap gambar depan cermin tandas.]




p/s:Oh, maaf buang masa kamu. Post ini tiada manfaat.


//Gila
loser aku, orang Palestin di seberang tak sempat bermimpi-mimpi pun, aku sibuk mimpi-mimpi kamera. Huh. Bak kata pensyarah English 112 aku, Dr Hassan, "What a shame".


3 Respons Terbuka

JHaZKiTaRo said... @ January 16, 2009 at 5:55 AM

kalau aku, aku terus bukak ebay n beli kamera tu.. hahaha

aQila Aini said... @ January 16, 2009 at 10:26 AM

kau nak ada awek sebenar? nak ngorat perempuan pun tak reti, ganti dengan kamera lah.


uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...

:P

H2 said... @ January 16, 2009 at 10:30 AM

>>bro Jhaz

haha.tu ah. skg ni ngah survey dlu

>>aQila

oih, maksd ak akan berganti tuh, bganti dgn DSLR laaa. aiyyaaa. kamera pun kamera laa. janji bahagia. haha.

Post a Comment