| 0 Respons Terbuka ]

An Old Folk at Petra, Jordan.

Semalam, aku duduk bersimpuh melayan rakan yang punya masalah kesihatan. Orang sakit, bukan fisiologikal sahaja yang terganggu. Malah, psikologikal juga. Menurut Ibn Sina, ubat tidak berguna jika badan tidak mahu melawan penyakit itu. Lebih kuranglah. Aku bukan doktor. Tapi, sekadar berharap dapat membebaskan kesakitan
psikologikalnya agar terlerai sakit fizikal.

Sambil bersembang, terus aku teringat kata-kata Ibu aku.

"Ibu suka pergi ke hospital. Sebab, walau sakit setakat manapun Ibu, Ibu akan rasa bersyukur melihat lagi ramai orang lagi sakit dari Ibu dan Ibu rasa sakit Ibu tak teruk manalah pun."

Erm. Terima kasih Ibu. Terima kasih Tuhan.




p/s: gambar lama-lama memang aku tak cop
dan aku suka baca blog Saifuddin Amran ni. Jom baca!

0 Respons Terbuka

Post a Comment