| 14 Respons Terbuka ]

Mmmm....

Ini artikel mengarut. Ini artikel membebel. Ini artikel merepek. Apa-apapun, ianya kisah benar, tau? Tapi, ada kena-mengena dengan yang hidup. Namun, tidak bagi yang mati. Masih mahu membaca? Baik tak payah. Tutup komputer dan bakar. Mahu baca juga? Oh, daya persistensi yang bagus.
[sebab Vulprix da marah aku asyik cerita pasal duit. Jadi, ini artikel khas buat kamu dan juga kamu kamu yang baru mengenali saya. Ucap terima kasih sama aku cepat, Mirul!!!Hahah~]


Nama penuh saya **************. (Maaf, telah ditaip2, namun, tidak juga keluar keluar. Degil sungguh sungguh.Haih~ hoho ) Tapi, orang kebanyakan, ya hampir keseluruhan penduduk dunia memanggil saya Hariz. Cukup. Bahkan, dengan sistem nama yang aneh di Jordan juga saya berusaha keras untuk membiarkan lidah mereka menyebut "Hariz" daripada memanggil nama bapa saya. Letih juga.Tak mengapa. Usaha tangga kejayaan kata mereka. Hoh! :p


Tapi, ini adalah artikel yang perlu dibaca untuk sesiapa yang berminat untuk mengetahui bagaimana rasanya hidup sebagai seorang Shin Chan , ops! "Hariz" yang sejati. [Ya, "Hariz" yang ori, bukan dicetak rompak oleh segolongan manusia itu]


Huh~


Arakian bermulalah alkisah.

Berjumpa dengan mamat 1 di ruangan pedestrian. Tiba-tiba dia tegur aku.


"Salam bro. Pekabar?"

"Oh, sihat saja. Kamu pula?"

"Ok je. Lama la tak jumpa"

"Tu lah. Eh, sori ah, ada hal ni. Gerak dulu, kay?"

"Ok"



Jumpa Rakan 2.


"Eh, Si Polan bin Si polan tu lepak sini gak ke?"

"Eh, ye ke? Mane ade"

"Perh. Ye lah. Aku jumpa semalam kat tangga bawah tu. Tapi, muka dia dah nampak lain banyaklah"

"Owh, ye ke?"

"Entah. Dia tegur aku cam kenal aku je. Muka pun ada la sikit2 iras2 dengan dulu la. Tapi, sikitlah" [Merujuk kepada bekas rakan sekolah]



Esok. Jumpa lagi mamat 1.



"Dulu, ko pindah sekolah SM @$%%##%^ kan?"

"Eh, mane ade. Aku dari form 1 lagi SM !@$@@$*&."

"Ye ke?"

"Aik" [air muka berubah. budak ni bukan budak sekolah aku dulu ke?]

"Ko dulu bukan sekolah &^%#((&&, ye?"

"Eh, bukanlah"

"Habeh tu, nama ko ape?"

"Nama aku **r**** lah."




Huh? Oh, aku tak kenal lah mamat ni.



"Tapi, aku kenal ko kan?"





Huh. Nak jugak kata dia kenal aku. -_- !






p/s: Aku pun tak paham apsal la ramai sangat yang datang bagitau aku, "Weh, muka ko sama ngan [kawan/sedara/adik/budak sekolah/nenek sepupu/ atok angkat /moyang tiri/ dan segala jenis pertalian darah lagi la] aku...".




[jangan kata aku ini serupa pakcik datuk tiri kamu pula, ya!huh~]





Hah, kamu, janganlah menambah bilangan golongan seperti ini kerana saya sudah tidak cukup jari tangan dan kaki untuk mengira jumlah manusia manusia ini. Haih. Haha.


Itulah salah satu pengalaman yang sering dialami oleh seorang "Hariz sejati".


Sekarang, puas hati kamu Amirul@Vulprix@ Crixerity? Dan juga kamu GM Yus yang suruh aku hapdate ini blog! Haha ;p

14 Respons Terbuka

AmiRuL said... @ October 12, 2008 at 8:29 AM

haha....puas bhai...
gila banyak kau capubkan..segan seyh..
wep...
aku linkkan blog kau yep...


tapi...kau tiru aku ar..
aku pun selalu orang cakap muka sama dengan bla bla bla...
tapi tak pernah pula keluarga..selalu kawan ja...
kira kau lagi master ar..haha

KaaMyL KamPungGirL said... @ October 12, 2008 at 9:49 AM

oh. muka cop eh. haha

H2 said... @ October 12, 2008 at 7:07 PM

-->mirul
puas?
perh..
kepuasan pelanggan matlamat kami.ngeh2~
link up r...

perh, tiru pe nyer...
mmg kita senasib kot...
aih, apakan daya~~~
[tapi, bile ak usha gmba ko dlm fs, ak pon nk ckap ak ade kwn muka cm ko.hahah dan hah lg]


-->kamyl@milah@kamel@????[pilih sdiri mana yg ptt]

haah.muka cop duit.haha

KaaMyL KamPungGirL said... @ October 12, 2008 at 9:50 PM

kejap, saya masih tak puas hati. kenapa dalam byk2 org, kamu yang saya tak boleh igt? nama dah macam familiar. ishh. why? why? >.<

pernah sama kelas tak? persatuan ke.. kamu dulu selalu lepak dengan sape? nak korek balik ingatan 6 tahun dulu.

harapnya neuron itu masih tak tercantas

ps. panggil aje ape2 yang kamu suka. asalkan jangan sampai menggelikan bulu mata

H2 said... @ October 12, 2008 at 10:01 PM

perh...
klas rasany pernah sama...
darjah 6 kot....
alaa...
igt kamu...
yg macam dlm artikel makcik gelabah itu...
kamu itu sdikit glabah bukan?
hoho...

slalu lpak dgn sper?
mgkin kamu knal imran nohaimi?
ye, sy slalu bkepit dgn dy dolu2....

ps.tp, cmne klu bulu telinga yg geli? ngeh2x~~

KaaMyL KamPungGirL said... @ October 12, 2008 at 11:29 PM

ya ampuuun!!
yeay! saya sudah ingat.
hari ini dalam sejarah. saya tak hilang ingatan! rasa macam nak buat sujud syukur. haha xD

sebab saya memang problemo nak ingat2 identiti budak lelaki ni. lagi2.. eh, baru perasan. lainnya muka kamu! sangat2 lain. apa dah jadi dengan muka kamu 6 tahun dulu? uih

ps. geli telinga? itu masalah kamu. saya nasihatkan, tanyelah yang pakar. harpic.

H2 said... @ October 12, 2008 at 11:37 PM

oohhh...
bgus2x...
sila buat sujud syukur 50 rakaat [eh, org pggil rakaat eh]?

tak mengape. tak perlu terkujat. kerna itu normal. bahkan di atas normal [maaf, ini bukan lagu peterpan]...suma orang akan menggunakan dialog yg same stelah bertahun2 x jumpa..."eh, lainnya.."

...[dlm kondisi musyki]...
korg yg da lama x jump ni mmg bersekongkol eh buat skrip? haih..hebat sungguh komplot..

apa jadi dgn muka sy dhulu? oh, sy buang jauh2x...tukar sama yg baru...hahah...mengapa? adakah wajah bru ini lebih x kacak? ngeh3x~~~

[apsal pnjg sgt ini komen? -__-! ]

ps.harpic? cam x de je kt joden nih...
lain boleh?

KaaMyL KamPungGirL said... @ October 12, 2008 at 11:52 PM

laju gila kamu balas. ruang komen ni pon dah jadi cam chatbox. eh, kat sana dah pukul 11.50malam. pegi tido la.

rasanya wajah kamu yang lama nampak lagi matured. wakaka

mr. hero.. ajax fabuloso.. apa2 sajelah. kamu pilih sendiri. takpun kalo nak jenama paling komersial, sila beli pencuci makcik gelabah. sekian

H2 said... @ October 12, 2008 at 11:57 PM

sbnarnya, kamu baru sahaja mcuri dialog saya...
bru je nk bgthu cam2...
hoho...

alaaa...
bru kul 11.50...
awal lg utk seseorg yg sntiasa ade klas d uni pkul 12.00++ tiap ari...

pkul 1.30 pg ke...bru r tdo...
perh...begitu sekalikah perubahan yg blaku?

ps.makcik gelabah pny pencuci laku ke? aih...

H2 said... @ October 13, 2008 at 6:10 PM

tp, slaluny, kul 3 pg bru tdo...hhoho...

Ummie said... @ October 15, 2008 at 6:09 AM

Hahaha...
Tegelak lak ak bace blog blog ko nih...
yela,ak pn pnh kne cm2...
tp nk wat cmane...
kn ad 7 org muke serupe ngan kite kt dunie nih...
=p

H2 said... @ October 15, 2008 at 7:40 PM

-->ummie

hrmmm...
gelak r, jgn nak je,
"action speaks louder than words", kata mereka.entah betul ke x.:p

haaa.tu la pasal.
7 org.[tp, betul ke fakta nih?ragu den]tp, problematik nye, da lebeyh 7 org da ni, da nk dekat 17 org ulang ayat sama...haih...

dr. zulaikha said... @ October 24, 2008 at 6:08 AM

hoho
ur face look familiar for me
at first i saw u in class in intec!! haha~

pdhal nk kate pnah skola sme pn x jgk
ak rs ko mmg dh ditakdirkan cm 2 ah
huhu

H2 said... @ October 24, 2008 at 10:10 AM

to zul

tq 4 being honest n evidence to those budak2

//hey world, looks, ini bdak klas ak da gtau da...haaa...percaya cepat.

Post a Comment