| 14 Respons Terbuka ]

SDC15299
Lake Ohrid, Ohrid, Former Yugoslavia Republic of Macedonia (FYROM) dari atas kubu apa entah nama. Lupa!

Aku senang cakap "Terima kasih" dan aku senang panas kalau aku tengok ada orang tak tahu berterima kasih.

Aku senang cakap "Maaf" dan aku senang panas kalau aku tengok ada orang tak tahu nak minta maaf. Oh, untuk ini, ada pengecualian. Lagi-lagi kalau aku panas. Dan, waktu ego tinggi.

Ajaran abah dan ibu aku sangat melekat, mungkin. (bahagian itu saja, kot?)

Tapi, aku susah nak sujud syukur. Aku susah nak bertaubat. Walaupun abah dan ibu selalu pesan. Erm.

*********

"Barangsiapa yang bersyukur kepadaKu, nescaya akanKu tambah nikmatnya, tetapi barangsiapa yang kufur, maka ingatlah bahawa azabKu amat pedih" (semua tahu kan?)

"Saying thank you is more than good manners. It is good spirituality". -Alfred Painter-

Orang tak kenal Allah pun boleh kata macam itu. Apa kata tambahkan perkataan Allah di antara "Saying thank you" dengan "is more blabla"?

"Gratefulness is the key to a happy life that we hold in our hands, because if we are not grateful, then no matter how much we have we will not be happy -- because we will always want to have something else or something more". - David Steindl-Rast-

********

Aih. Aku bukan tulis untuk kau orang, aku tulis untuk diri sendiri.

Nah, hadiah untuk kau orang cuci mata. Lagi koleksi dari Tasik Ohrid, tasik tertua di benua Eropah. Nak tahu lebih lanjut, boleh google atau Wiki sendiri. Rajin, sikit!


p/s: panas? haha. saja tulis nak suruh orang cuak. aku cepat panas? sori, bro. cuba tanya orang yang kenal aku.



SDC15221

SDC15234

SDC15238
Tersilap kantoi kapel tu dalam kamera aku. Macam paparazzi lah pula. Depa tak marah, kan? ;p

Pedicles of hope
Semua gambar hanyalah sebahagian dari panorama Lake Ohrid.Kalau nanti aku rajin, aku muat naik.

SDC15121


14 Respons Terbuka

cik.siti said... @ April 1, 2009 at 4:37 PM

chantek gambar2.

dan terima kasih kerana buat aku cemburu dan mengingatkan aku yang kau dah sampai ke tempat2 ini.

>.<

terima kasih =)

h a r i z, H said... @ April 1, 2009 at 4:44 PM

aQila

er, aQila?
laju komen. tapi, tak perlu macam tu kot. sebenarnya, aku saja post benda ni nak suruh tenang. Markah Organic Chem aku rendah dowh!

Erm....

p/s: sama2

cik.siti said... @ April 1, 2009 at 5:01 PM

ahahha! rilek2.. aku pun tengah tension ni. banyak sangat mende berlaku kat aku. tu yang aku tak update sangat blog aku. ahahha~

kau, chill eh? kadang2 apa yang kita nak tu, mungkin bukan terbaik untuk kita. mungkin untuk menyedarkan kita betapa kerdilnya kita.

ceywahh!

>.<

h a r i z, H said... @ April 1, 2009 at 5:08 PM

haa, tu ah.
aku pun tengah cool down ni.
entah la. kena study untuk exam2 seterusnya la pulak. exam aku memang tak berhenti oo sem ni. dah la banyak nak kena baca. itu aku invi je memanjang. malas nak ym.

post kat blog artikel ni pun, tak sampai 15 minit aku buat. ermphhh...

h a r i z, H said... @ April 1, 2009 at 5:08 PM

somehow, tq utk kata2 itu =)

Haru said... @ April 1, 2009 at 6:19 PM

serius dengki. gambar yang diambil amat cantik, apatah lagi kalau lihat dengan mata sendiri.

and on the post, terima kasih atas peringatan. moga usaha anda menambahkan saham akhirat.

h a r i z, H said... @ April 1, 2009 at 7:04 PM

Atiqah

tq :)
jangan dengki2, explore sendiri. haha. gambar cantik tak semestinya keadaan sebenar cantik. keadaan sebenar cantik tak semestinya gambar cantik.

itu bergantung kepada perspektif (err?) yang diambil. angle, bahasa orang kebanyakan.

tapi, Ohrid memang cantik. hehe.try lah google.

ameen. moga2 sama2 menuju ke syurgaNya.

Anonymous said... @ April 1, 2009 at 7:09 PM

Oh sedap nye mate tgk gambar 1st tu.

haha. biasa la beb. saya pun cepat panas gak. tp ada time la ye. huhu. harap2 kita boleh berfikir se'rasional'nye bila kita marah.

re: gambar tu pakai lens sigma 70-300. ada macro kat lens tu. n murah! kalau bli kat msia. rm600 jer kat pertama complex. tu dah bargain dah tu. dulu rasa cam ape jadah macro kat 70-300 kan..tp skang bersyukur ada nye macro tu. senang nak main manual focus =D

emma songall said... @ April 1, 2009 at 7:42 PM

Cantiknya.
sugguh indah dan tenang.

h a r i z, H said... @ April 1, 2009 at 7:57 PM

Husni Zm

hehe. maksudnya ko ada emosi yang stabil sebagai orang muda, bro. hehe.
tapi, masalah ngan orang lambat marah cam aku ni, orang kata, bosan. tak makan saman. kena marah ke perli ke sama je. haha.

hoho. best punya lens. nanti balik msia aku nak sambar ah. sini mahal sangat barang2 kamera.aih...

emma

=)
ye. rasa macam tak balik jordan dah. hehe.

Lutfi Lokman a.k.a kamitaken said... @ April 2, 2009 at 2:38 AM

aku dah takdak kad atm agak2 bleh komen tak? tapi kalo ko nak nombor pin, aku ingat. nak?

-gambar ko superb!

h a r i z, H said... @ April 2, 2009 at 3:13 PM

kami-not yet-taken

ha, kalu bank mung bleh ambik duit tok payoh cocoh kad, taip nombor pin jah, bereeehhhhh!

-terima kasih. tapi, sini tak dok waseem nak suruh femes gambar2 aku. hok ade, hariz yang waseem jah. hahaha

Uqbah Azam said... @ April 3, 2009 at 11:12 AM

er, aku senang panas kalau ada orang panas dengan aku tiba tiba. tak tentu fasal.

kadang kadang aku terfikir. orang tu sensitive melampau atau aku yang sangat insensitive.

haih.

tapi kalau minx mf, aku prefer gne perkataan maaf. bukan sorry. sebab aku rasa kalau guna 'sorry' tu macam tak serius sangat. yeke? entahlah.

en, moga dipermudahkan semuanya buat kau. hee~
^_^

h a r i z, H said... @ April 3, 2009 at 11:52 AM

uqbah

haha.aku memang lambat panas. tapi, memang aku sama ngan ko. kalau ada orang tak puas hati ngan aku tiba-tiba, sehari dua jugak aku mencarut dalam hati tak keruan.

aku rasa orang yang cepat panas ni memang agak tak patut. huhu.

Post a Comment