| 9 Respons Terbuka ]

Testing, testing.


Tajuk: Anak Burung. (ke nak tajuk camana lagi?)
Anak burung

Ini kerja aku di Mekkah. Buka tingkap, cari benda-benda best sikit. Nampak sarang burung, tembak.

"dan (Kami tundukkan pula) burung-burung dalam keadaan terkumpul. Masing-masingnya amat ta'at kepada Allah." -38:19

Gear : Nikon D40 with the courtesy of Nadzeem
Lens : Sigma 70-300mm
Shutter Speed: 1/80
Aperture : 5.6
Focal Length : 300mm


Tajuk: People and transformation (fuyyo tajuk!)
People
At Masjid Nabawi (Prophet Mosque), Madinah Al-Munawwarah, Saudi Arabia. The way the subjects dress tell that they are Pakistani people. The robot-like things behind is somehow closable roof (ade ke vocab macam ini? ah, bantai). But, I prefer to call it transformer's sister.

Gear : Samsung L100 tak payah nak kredit sapa-sapa pun
Lens : Yang memang dah melekat pada kamera (Berapa kali aku zoom aku tak ingat)
Aperture :2.8
Shutter Speed: 1/15


Aku pi Saudi tak ambil gambar sangat. Sekeping dua adalah. Orang ambil gambar aku ada. Haha. Tarak percaya? Haa, klik sama ini. Barang sekali dua jadi model apa salahnya, kan? Tapi, atas dasar aku tak hensem, tak payahlah korang kutuk-kutuk depan kawan korang.

Adalah juga pengalaman-pengalaman menarik aku di sana seperti kena masuk kereta polis pukul 1 pagi sebab ambil gambar terowong depan hotel, jumpa syeikh madrasah tahfiz tempat aku tidur di Istanbul, buat patah penudung mangkuk tandas di Madinah, jumpa Lotfi dan Waseem buas, eh ini aku tak pasti menarik tak, lagi, aku tak ingat lagi satu. Lupa!

Apa-apa pun, terime kasih bbanyok Pi, bowok aku gi jalang, belanje-belanje, ajor aku sumer. tengokler esok luse aku upload gamba mung plok kalu aku rajing layang blog. Ok, bai, salam.

9 Respons Terbuka

joegrimjow said... @ June 29, 2009 at 7:39 PM

mmg gambo ni buat org jeleshh

h a r i z, H said... @ June 29, 2009 at 9:04 PM

gambo muke aku ke gambo aku tangkap?

Anonymous said... @ June 30, 2009 at 11:03 AM

tergezut aku baca gear gambar no.1. ingat kan dah angkat 1 dah. huhu.

cik.siti said... @ June 30, 2009 at 6:07 PM

hariz, gambar burung tu sangat chantek. >.<

h a r i z, H said... @ June 30, 2009 at 10:31 PM

husni,

ko terkejut tanda ko aware. wah! =p

aqila,

takde2, aku pilih gamba bawah. haha

irsha said... @ July 1, 2009 at 6:12 AM

alang2 dah ke macedonia. tak masuk tirana ke? cat bangunan diaorang unik untuk di snap

h a r i z, H said... @ July 1, 2009 at 12:06 PM

x, masa tu pun da bajet nak masuk bosnia sebab dekat gle. dlm 25 km je dr skopje, tp x ckup masa sebab kena balik ke istanbul on exact time. tiket balik jordan da beli maa.

Fate, hah? said... @ July 2, 2009 at 11:36 PM

mmg cantek r gambar burung tuh.

macam ko pnjat pokok,ambik gmbar 2 dekat2.wakakaka
best2!

h a r i z, H said... @ July 3, 2009 at 1:26 AM

haha, alangkah bagusnya kalau aku buat macam tu!

Post a Comment