| 11 Respons Terbuka ]

Ketika saya menulis ini, 31/12/2008 sedang melarikan diri, memunculkan 1/1/2009 bagi waktu Malaysia, tetapi, tidak Jordan. Masih ada 6 jam untuk saya menikmati atmosfera 2008. Saya ingin menulis imbas kembali apa yang berlaku dalam hidup saya pada tahun ini. Maklumlah, semua orang nak buat, saya pun, nak juga. Bukan apa, nanti terlewat, orang kata "Rumah dah siap, baru berbunyi paku" atau macam macam mana hah? dan "Gelabah la wei".

Sungguh, tahun ini mempunyai banyak peristiwa penting dalam hidup saya selama hidup ini. Tak mengapa, saya penulis yang baik hati. Tak akan biarkan pembaca sekalian untuk tertunggu-tunggu dan bermain dengan perasaan sendiri, menanti-nanti kejutan yang bakal merosakkan fungsi jantung anda semua. Percayalah. Mari kita lihat.


1. Gelaran budak sekolah secara rasminya tidak melekat lagi pada saya. Cool bukan? Haha, bolehlah pula saya menjadi seperti orang-orang dewasa yang dulunya menggelakkan budak-budak beruniform sekolah. Eh, tapi, tak baikkan buat macam tu? Tak soleh kata budak-budak surau.

2. Keluarnya keputusan peperiksaan awam Malaysia terakhir. OKlah, syukur. Alhamdulillah.

3. Kali pertama menghadiri temuduga secara rasmi.

4. Kali pertama orang nak bagi aku [ooppss!] duit suruh blah dari Malaysia. Mungkin mereka menyampah agaknya?

5. Kali pertama buat keputusan pelik, ambil medic. Cet, secara seriusnya, keputusan itu hanya berlaku dalam tahun ini. Kalau tahun-tahun sebelumnya atau seterusnya, memang aku tak akan buat keputusan pelik sedemikian. Pasti. [Ambil medic? Bosan kan? Tapi, aku tak kisah engkau orang nak kata apa. Lalala~ *tutup telinga dengan putik kapas jenama Johnson and Johnson*]

6. Kali pertama ada orang berebut-rebut aku. Wow, masyhur betul. Kemudian, aku pun pening. Tak tahu nak pilih siapa. Cet. Pondan. Pondan pun tak pening, kan?

7. Kali pertama aku makan orang bayar secara berterusan. Suka hati betul. Tapi, aku masih juga kedekut. Memang Haji Bakhil.

8. Kali pertama aku naik kapal besi di udara yang ada kipas tu, pergi ke negara orang. Sebelum ni, pernah, tapi, pusing dalam negara sendiri saja. Ish, sampai pula, ke negara yang "bapak hebat gila".

9. Kali pertama sampai ke salah satu 7 Wonders.

Al-Khazneh, Petra, Jordan
Maaf, ini bukan dari kamera aku. Kamera Hilmi. Heh, aku malas nak upload lagi gambar-gambar yang beratus-ratus tu. [Kalau, engkau orang kata, oh, patutlah buruk pun, aku memang iyakan saja. Haha]

10. Kali pertama buat keputusan paling bodoh pernah aku buat. Aku tak tahu, aku boleh buat keputusan yang lebih bodoh dari ini atau tidak. Tapi, kadang-kadang, syok juga buat keputusan yang bodoh, bukan? Barulah rakan-rakan nampak kita bodoh, dan tidak meniru kita di dalam peperiksaan, kan?

11. Kali pertama, dalam kelas aku bercampur dengan bangsa lain. Kalau zaman sekolah dulu, memang satu bangsa saja. Cikgu, lainlah, kan? Oh, perlu tahu, aku bukan rasis.

Human-made facing the God-made. JUST, Irbid, Jordan.
Universiti aku. Oh, jangan risau, ini gambar aku punya. Pintu pagar JUST ciptaan manusia menentang Sunset ciptaan Tuhan, memang kalah punya. JUST, Irbid, Jordan.

12.Kali pertama paham, berada di atas laut ni, bukan best sangat pun!

13. Kali pertama rasa, "adoi, hipokritnya aku", bila mak aku suruh aku pesan sama adik-adik aku rajin-rajinlah belajar, ya? Rakan, tolong!

14. Umur masuk 18 tahun. Amat penting, tahu? Hehe.

15. Pergi snorkelling buat pertama kali di Laut Merah.[Maaf, aku tak kemaskini lagi travelog pasal pergi jalan-jalan hari itu].

16. Jumpa balik Yusri Sahadi BizLimited. Ahah, ini sangat penting.

17. Tahun ini, minat aku terhadap fotografi dan bisnes dari kecil dulu timbul kembali, hasil dari beberapa peristiwa.[Tapi, maaf, aku tak power pun dalam dua-duanya. Newbie lagi]

18.Yang paling penting, aku banyak belajar mengenai kehidupan dalam tahun ini, berbanding dengan tahun-tahun yang sebelumnya. =)


OK. Cun. Cukup 18, bukan? Sama dengan umur aku. Oh, engkau orang tak perlu sibuk nak kata, alaa, budak lagi, rupanya. Tapi, memang banyak aku mengarut di atas, saja, tak ada modal, nak penuhkan sampai 18. Oih, kamu, jangan kutuk, tahu!


Oh ya, tidak lupa juga, Selamat Menyambut Hari Lahir yang ke 14 kepada adik aku, Nurain Binti Mohd. Zarir [31/12/2008] dan Selamat Menyambut Hari Lahir yang ke 46 kepada Abah, Mohd. Zarir bin Ab Rahman [1/1/2009]. Menarik, bukan? Ahli keluarga aku memang menarik tarikh lahir mereka. Benar. Klik ini dan juga ini. Aku pun tak pasti, mungkin itu salah satu syarat untuk jadi ahli keluarga ini, kot. Kalau tak cantik, tak layak. Mungkinlah. Ah, merepek. Padamkan ingatan kamu akan repekan aku ini. Apa-apa pun, Happy Birthday Abah dan Ain! =)


2008 berlalu, 2009 mendatang. Selamat Pergi 2008 dan Selamat Datang 2009. Selamat Tahun Baru!


p/s: Erm, maaf, secara spontannya, penggunaan perkataan "saya" hilang dan bertukar menjadi "Aku" di dalam post ini.


Dalam kita bergelak ketawa, ingatlah akan saudara seIslam kita di Gaza seberang sana [dari Jordan, ok?]. Marilah mendoakan mereka.

11 Respons Terbuka

hudasaffry said... @ December 31, 2008 at 8:46 PM

"rumah sudah siap, pahat maseh berbunyi" laa hariz oiii
haih!~rosak bhse melayu kesayangan ak..hak3

umur da 18 ke??nmpk cam 20..=P
ak lg beberapa hari da nak masuk 19
x sangke

aQila Aini said... @ December 31, 2008 at 9:03 PM

hey, nombor 6 tu ada orang rebutkan kau? awwww! nak gak join! wakakakakka~

aku sampai sekarang jelez pasal petra tu. haha!

ceyh, masuk 18 pun nak kecoh. makin tua, makin dewasa, makin matang, makin mesra. kuikuikuikui!

ayuh, berdoa untuk kesejahteraan!

H2 said... @ December 31, 2008 at 9:13 PM

>>huda

ish. ko nih. eleh.eja aku pon 'ak'.lalala~

20? ah? bapak ah. dulu2 org kata muka aku baby face. skang ni dah tua eh? ishh.

H2 said... @ December 31, 2008 at 9:17 PM

>>aQila

errr.ko jgn buat pelik2 Qila. itu bukan orang, ok? itu badan NGO. Petronas dan MARA, kalau ko mahu nak baca secara tersuratnya. okeyh?

yer2x.18 kecoh tau. mana ada 19 SG. 20 PL ker. yg ada 18 je kan? [err, aku takkan tulis contoh tak bermoral. :p]

yer2x, ameen.

aQila Aini said... @ December 31, 2008 at 9:28 PM

kuang kuang kuang... haha! masa ni, mind aku tengah macam stret to the point je. n tengah fikir pasal mende lain, bila aku baca no 6 tu, aku dah tergelak-gelak. aku ada fikir gak pasal scholar, tapi, aku tetap nak fikir pasal perempuan rebutkan kau. sebab nak gelak2, dan aku dah terbayang-bayang macam mana si hariz hazwan nak leraikan kalau dua gadis ni bergaduh. kuikuikuikui.. dan, dah la, aku tengok kau punya video tu, dengan suara macho kau tu, aku dah gelak gila-gila dengan imaginasi aku ni tau? haha!

iye iye iye.. aku tau, 18 ni, kira macam dah legal arh. huahuahua..

hudasaffry said... @ December 31, 2008 at 9:38 PM

hahaha
ye laa, AKU laa
eyh kalo nak belajar peribahase, meh laa belajar ngan AKU..=P

aduhh2!!! muke baby face??
muahahahha, ye ke..hak3
siyes,AKU x thn nak gelak..wahahaha

nak tgk boleh..muke baby face ko

H2 said... @ December 31, 2008 at 9:50 PM

>>aQila

oit! kan aku cakap, senyap sudeyh! ko mmg imaginasi tahap gaban. ish. ko nih, aku walaupun muka selenger, tapi, tak suka cakap-cakap selenger.

ye ye. 18 poin penting. yeah!!! jom jom tengok muvi muvi ganas di pawagam, jom.

H2 said... @ December 31, 2008 at 9:52 PM

>>huda

okeh. okeh. jom. ko ajar la aku peribahas karam singh walia. aku nak dia punya, bukan tradisional, boleh?

yerr, ko nih, tanya nik hanief, kenal kan? haha. aku dulu kecik gila tahu ting 3 dan ke bawah. sebab tu org pggil aku baby dulu2 cet!

tp, ko kata aku 20? walala~ tq2x.haha.

H2 said... @ December 31, 2008 at 10:21 PM

eh baru aku pasan, ada request rupanya, erm, sori, xde dalam simpanan, maaf, lain kali, ye?

aQila Aini said... @ January 1, 2009 at 12:15 AM

hikhikhik.. aku dah tengok. takdela baby face pon. poyo gila nak mampus ada lah.
haha!

H2 said... @ January 1, 2009 at 12:36 AM

>>aQila

adoih. mana ko tengok? mana ada gambar tuh dalam internet ke mana ka. aiyya. aku kata zaman dulu kan? muka aku beza setelah aku wat orthodontic punya treatment, okeh?

haa, kantoi nak nipu. lalala~

Post a Comment